علامت هایی که نشان می دهد شما یک همسر خودشیفته دارید

خودشیفته

هر رابطه خوبی حاصل احترام متقابل است اگر یک نفر بیشترین فشار را تحمل کند، جایی از کار اشتباه است. شما دریک رابطه نیستید که همه کارها را برای همسرتان انجام دهید و نباید از آن‌ها نیز چنین انتظاری داشته باشید. اگر نگران هستید که مبادا همسرتان خودشیفته است نشانه‌های عنوان شده در این مقاله به شما کمک خواهد کرد که متوجه این حقیقت شوید و بدانید که آیا با یک فرد خودشیفته ازدواج کرده اید یا نه.

1.دروغگوهای همیشگی هستند

کسی نمی‌تواند به گفتن دروغهای بزرگ عادت کند، مگر اینکه در گفتن دروغهای کوچک ماهر باشد. همسران خودشیفته دروغ‌های کوچک می‌گویند مثل اینکه چیز خاصی نیست، اگرچه آنها قدرت اعتماد شما به خودشان را شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهند.

2.سعی می کند تقصیر را گردن شما بیاندازد

یک همسر خود شیفته کسی است که برای رسیدن به راه خود برنامه ریزی می‌کند و سپس همه آن چیزی که می‌تواند انجام می‌دهد تا این طور به نظر برسد، که شما ایده این کار را طرح کرده بودید.

3.گناهکار کردن طرف مقابل کارشان است

به جای این که به خودشیفتگی خود اعتراف کنند، اغلب سعی می‌کنند شما احساس بدی داشته باشید. به دلیل ناتوانی شما در نشان دادن تاثیرات منفی رفتار آنها بر روی شما، آنها به شما حقه می‌زنند و یاد آوری می‌کنند که از شما بهتر هستند.

4.شنوندگان ضعیفی هستند

صحبت کردن با یک فرد خودشیفته می‌تواند مانند صحبت کردن با دیوار آجری باشد. آن‌ها به ندرت نشانه‌های کنجکاوی یا توجه کردن دارند. در ضمن، آن‌ها سر شما را با صحبت کردن گرم می‌کنند و انتظار دارند شما به طور کامل به آنچه آن‌ها می‌گویند گوش دهید.

5.در رابطه زناشویی خوشیفته اند

رابطه جنسی با یک همسر خود شیفته احساس ناراحتی یک طرفه را دارد. آن‌ها سعی در برطرف کردن نیاز‌های شما ندارند. در عوض، تنها بر بدن خودشان و این که چگونه می‌توانند راضی شوند، تمرکز می‌کنند.

6.احساسات شما را دست کم می‌گیرند

اگر شما در کنار همسری خودشیفته ناراحت هستید، آن‌ها این را به عنوان یک فرصت عالی برای کاهش احساسات و اعتماد به نفس شما می‌بینند. احساساتی که شما به طور واقعی دارید، به عنوان غیر مهم و خودخواهانه در نظر گرفته می‌شوند.

7.به خوشحال کردن شما توجه نمی‌کنند

اگر احساس افسردگی دارید و به دنبال یکی هستید که شما را از این وضعیت خارج کند، از یک همسر خودشیفته برای کمک به خودتان انتظار نداشته باشید. آن‌ها بیش از پیش گرفتار مشکلات خودشان هستند به نحوی که فقط شما را به عنوان یک راه برای رسیدن به آن‌ها در نظر می‌گیرند.

8.هرگز در عذرخواهی کردن پیش قدم نیستند

حتی اگر اقدامات شریک خودشیفته موجب دعوا شود، هرگز اولین کسی نیست که معذرت خواهی می‌کند. در عوض، آن‌ها سعی می‌کنند شما را پایین بکشانند و عملا از شما می‌خواهند که برای بخشیده شدن التماس کنید.

9.چیزهای عجیب و غریب را کنترل می‌کنند

همسران خودشیفته خیلی سرگرم رسیدن به هدف خود هستند طوری که اصلا ایده‌های دیگر را قبول نمی‌کنند. وقتی سعی می کنید پیشنهاد خود را ارائه دهید سریعا آن را رد می کنند.

10.باعث شک و تردید می‌شوند

اگر اعتماد به نفس شما به هر شکلی شکننده باشد، همسران خودشیفته از هر راهی برای شکننده کردن آن استفاده می‌کند. آن‌ها سعی می‌کنند ضعف‌های شما را بزرگ‌تر نشان دهند در حالی مشکلات خودشان را کوچکتر می‌کنند.

11.تدافعی هستند

همسران خودشیفته نمی‌توانند هر گونه انتقاد اندک یا درک شده را تحمل کنند، آن‌ها همچنین همه کار شما را به عنوان یک حمله به صداقت و شخصیت خود می‌دانند.

12.محبت شما را بی اعتبار می‌کنند

شما ممکن است که عشق خود را به کسی نشان دهید و بگویید. با این حال، آن‌ها ممکن است به قدری مجذوب خود باشند که واقعا باور نکنند که این احساسات واقعی هستند. آن‌ها می‌خواهند شما آنها را حتی بیشتر از قبل دوست داشته باشید، حتی اگر تا آن جا که ممکن است ثابت شده باشید.

13.مصالحه را نمی‌پذیرند

فداکاری‌ها در یک رابطه بسیار مهم هستند، همسران خودشیفته هر گونه مصالحه را به عنوان نشانه‌ای از ضعف می‌بینند و تا زمانی که راه خود را پیدا نکنند، عقب نشینی نمی‌کنند.

14.احترام مرز‌ها را نگه نمی‌دارند

همسر شما ممکن است پول یا هر چیز ارزشمند شما را قرض بگیرد و اهمیت ندهد که آن را برگرداند. این یک عادت تکراری است، که همسر شما هنگام برخورد با دیگران هم نشان خواهد داد. و این تنها به چیزهای مادی محدود نمی شود. به عدم احترام به برنامۀ شما، کار شما و غیره هم منتقل می شود. شما ممکن است احساس کنید که آنها شما را به عنوان بخشی از خودشان، شاید یک بازوی سوم، در نظر می گیرند.

15.همیشه درباره خود صحبت می کند

همیشه سر و سامان گفتگو را در دست خود دارد و درباره خودش صحبت می کند. آنها آنقدر به خودشان مشغول هستند که اگر شما سعی کنید از موضوع گفتگو منحرف شوید، فقط یک فرصت کوچک برای صحبت کردن خواهید داشت و همسر شما دوباره به صحبت درباره خودش باز خواهد گشت. نظر دادن یا ایده پردازی ممکن است سخت باشد. همچنین، اگر شما چیزی بگویید که با دیدگاه همسر شما همخوانی نداشته باشد، او سعی خواهد کرد شما را تصحیح کند یا به طور کامل آن را نادیده بگیرد. شما ممکن است همچنین توجه کنید که در تلاش برای این کار، همسر شما ممکن است به عنوان یک فرد بلندپرواز، بی ادب، خودپسند و مغرور به نظر برسد.

16.به قوانین پایبند نیستند

آنهایی که گرایش به خودشیفتگی دارند، همیشه فکر می کنند که قانون رعایت کردن چیزی است که فراتر از شأن آنهاست. عادات ساده مانند رعایت قانون ترافیک یا احترام به تعهد زمانی چیزی نخواهد بود که همسر شما به آن پایبند باشد. در واقع، همسر شما به طور عامدانه سعی خواهد کرد که قانون را بشکند و نشان دهد که برایش فرقی نمی کند.

17.ظاهر همیشه اولین اولویت است

 برای بسیاری از همسران خودشیفته، ظاهر اولین اولویت است، زیرا اینطور فکر می کنند که اولین تاثیر را باید بگذارند و بسیار مهم است. آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها خودتبلیغ کننده هستند و زمان زیادی را صرف آرایش و مراقبت از ظاهر، از جمله لباس، کفش، لوازم جانبی، عطر و غیره می کنند. در بسیاری از موارد، چگونگی پوشیدن شما یا روشی که شما به نظر می رسید، برای او اهمیت نخواهد داشت، زیرا شما همیشه فرد ثانویه در رابطه خواهید بود. هنگامی که همسر شما آماده است، از شما انتظار دارد که ظاهرشان را تحسین و تقدیر بکنید و به آنها بگویید که چقدر خوب به نظر می رسند.

18.جذابیت فریبنده

وقتی همسر شما می خواهد شما را به موافقت با چیزی مجبور کند، مطمئن باشید که از پای در خواهید آمد. یکی از بزرگترین شعبده بازی های همسر خودشیفته، جذابیت است. در بسیاری از موارد، شما ممکن است حتی متوجه نشوید که اینطور پیش رفته است، اما وقتی به عقب برگردید و درباره آن فکر کنید، خواهید دید که چگونه شما را تحت تاثیر قرار داده است تا یک تصمیم براساس آنچه که می خواسته است بگیرید.

19.به راحتی ناراحت می شود

یکی از قطعی ترین راه هایی که شما متوجه خواهید شد که همسر شما خودشیفته است این است که هر بار که با همسر خود مخالفت کنید یا به او توجه نکنید، همیشه یک حالت عصبانیت وجود خواهد داشت. همسر شما ناراحت خواهد شد اگر شما به اندازۀ کافی به نحوی که او درک می کند به آنها توجه نکنید. همچنین بهترین جوایز انسانی چیزی است که همسر شما به دنبال آن است. او همیشه می خواهد به عنوان بهترین فرد نشان داده شود.

20.بزرگتر از همه دیگران

همسر شما واقعا حس می کند که چیزی کمتر از یک سلبریتی نیست و در نتیجۀ آن، حق دارد که به طور ویژه ایی مورد توجه و عشق باشد. با این حق مطلق و تصویر بزرگ خود در ذهن، همسر شما باور دارد که شما نمی توانید بدون او زنده بمانید، بدون در نظر گرفتن آنچه شما از رابطۀ خود دریافت می کنید.

پیام بگذارید

X