تمرین خود پذیری

خودپذیری
خودپذیری دقیقا چیست؟
  • آگاهی از نقاط قوت و ضعف خودتان
  • ارزیابی واقع گرایانه از توانایی‌ها و ارزش‌هایتان
  • احساس رضایت از خود با وجود کاستی‌ها و بدون توجه به انتخاب‌های گذشته

 

مزایای خودپذیری چیست؟
  • کاهش علائم افسردگی و تمایل به تایید توسط دیگران
  • کاهش تدریجی ترس از شکست و انتقاد از خود
  • افزایش عواطف مثبت، احساس آزادی، عزت نفس و خودمختاری

 

تمرین

 

  • به آینه یا گوشی تان نگاه کنید. معمولا، وقتی به آینه نگاه می کنیم، صرفا به زیبایی هایمان نگاه می کنیم: لباسی که پوشیده ایم، موهایمان یا حتی ممکن است به یک خال گوشتی دقت کنیم. اما برای اهداف ما شما فراتر از زیبایی را باید نگاه کنید. آخرین باری که به چشمان تان نگاه کردید، واقعا، به داخل چشم هایتان نگاه کردید، کی بود؟

 

  • چه می بینید؟ چه کسی هستید؟ چه چیزهایی را واقعا در مورد خودتان دوست دارید؟ آیا شخصی را می بینید که قویست؟ مهربان است؟ سخاوتمند است؟ وفادار است؟ دوست داشتنی است؟ سرگرم کننده است؟ خوش برخورد است؟ آرام است؟ در مورد کلماتی فکر کنید که نه تصور و برداشت جهان از شما بلکه برداشت شما از خودتان را توصیف می کند، کلمات مثبتی که در هر سطحی در مورد شما درست است.

 

  • ایگو درون شما ممکن است این کار را سخت کند، به طوری که ممکن است شما را از ویژگی های مثبت تان دور کند و به سمت جنبه های منفی هدایت کند. حتی ممکن است در مورد چیز مثبتی مانند «من یک فرد دوست داشتنی هستم.» فکر کنید، اما همان صدا ظاهر می شود و می گوید «بله، اما اگر مردم واقعا شما را بشناسند، متوجه می شوند که آنقدر ها هم دوست داشتنی نیستید.»حواس تان به آن صدا باشد.

 

  • 5تا 10 حقیقت را درباره ی خودتان بنویسید که با شکل عبارت« من ……هستم» باشد.

 

اکنون، در حالی که به آینه نگاه می کنید، این جملات را با صدای بلند به خودتان بگویید. اولین باری که مردم خود پذیری را امتحان می کنند، ممکن است کمی بترسند یا حتی احساس کنید احمقانه است، اما قول می دهم با گذشت زمان آسانتر می شود. آنها سنگ بنای کاری هستند که ما باهم انجام خواهیم داد، زیرا بر درون تان تمرکز می کند و به شما کمک می کنند به خود برترتان متصل باشید.

 

صدا را کم کنید

دائما با اطلاعاتی بمباران می شویم که انتخاب نمی کنیم، باید از امور جهان مطلع باشید اما شما را ترغیب می کنم آن اطلاعات را از منابعی دریافت کنید که اعتماد دارید اطلاعات را به صورت واقعی و غیر مغرضانه ارائه می کنند، به طوری که درگیر ایگو آن نشوید. وقتی اخبار را خاموش می کنید باید احساس کنید اطلاعات بیشتری دارید نه اینکه بیشتر ملتهب شدید.

 

در جنبه ی دیگر در رسانه های اجتماعی افرادی که افکار منفی به شما منتقل می کنند را انفالو کنید.« اگر با خوک ها درگیر شوید گلی و کثیف می شوید و خوک ها از این وضعیت خوششان می آید!.»

 

آیا روال تان می تواند پیشرفتتان را مسدود کند؟

روال شما خصوصا روال هر روز صبح تان، می تواند به هماهنگ شدن ماموریت تان با خود برترتان کمک کند یا آن را مختل کند. به روزتان سلام کنید نه اینکه بگذارید روزتان به شما سلام کند.(یعنی قصد کنید با یک هدف مثبت بیدار شوید+فهرست قدردانی تهیه کنید)

از سفر منحصر به فردتان لذت ببرید

اگر هیچ زمانی برای رسیدگی به خودتان ندارید برقراری ارتباط با خود برترتان سخت است. برخی از مراسم صبحگاهی که باید در نظر بگیرید عبارت است از: نوشتن اهدافتان برای روز، انجام یوگا یا انجام حرکات کششی، گوش دادن به موسیقی تفکر برانگیز، شروع روزتان با یک وعده ی غذای سالم که به شما انرژی می دهد و انجام کارهایی برای تایید خودتان بعد از اینکه دوش گرفتید.

وضعیت کنونی تان هرچه که باشد شمارا ترغیب می کنم برخی از روال های جدید را آزمایش کنید و ببنید چه چیزی برای شما بهترین است.

به منبع انرژی آداب و رسوم وصل شوید.

 

برگرفته از کتاب خود برتر؛ خودت باش، تنها کمی بهتر

پیام بگذارید

X